خوش آمدید به انجمن بیوند تیم

اکنون ثبت نام کنید برای  دسترسی به تمام ویژگی های ما. پس از ثبت نام و ورود، شما قادر خواهید بود  ارسال مطالب خود را در سایت داشته باشید و یا به محتواها پاسخ دهید. شما قادر خواهید بود برای سفارشی کردن مشخصات خود ، دریافت امتیاز برای ارسال محتوا،  برقراری ارتباط با دیگر اعضا  از طریق صندوق خصوصی خود ، به علاوه خیلی از امکانات بیشتر! این پیام حذف خواهد شد هنگامی که شما ثبت نام کنید.

comreg

Members
  • تعداد محتوا

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0 متوسط

درباره comreg

  • رتبه حساب کاربری
    عضو جدید انجمن
  1. بهترین روش برای انجام فعالیتهایی که سوددهی بالایی دارند و سازماندهی شده هستند با هر اهداف، رسیدن به درجات بالا و پیشرفت را در نظر دارند. ثبت یک شرکت خواهد بود. ثبت شرکت مزایا و معایب خود را دارد و هر کسی می تواند با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن، شرایط را به نفع خود انتخاب نماید. اکثر شرکت هایی که ایرانیان در ترکیه تاسیس می کنند شرکتهایی از نوع مسؤلیت محدود است که با حداقل 2 نفر و حداکثر 50 شریک قابل ثبت است. هر سهامداری متناسب با مبلغی که برای سرمایه گذاری قرار داده در مقابل شرکت و بخصوص بدهی های آن مسوؤل می باشد. در مقابل این نوع شرکت، شرکت سهامی نیز مورد نظر بسیاری از ایرانیان است که تأسیس آن به حداقل 5 شخص حقیقی یا حقوقی نیاز دارد و هر کدام از سهامدارن به اندازه سهمشان در برابر دیون مسوولند. تجار ایرانی با ثبت شرکت در ترکیه می توانند تجارت خود را با کشورهی دیگر هم که قادر به انجام آن در ایران نیستند، از طریق این شرکت انجام دهند و کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف خریداری کرده، وجه را به شرکت فروشنده حواله داده و از فروشنده بخواهند محموله را به هر گمرگی که لازم است ارسال نمایند. هم چنین با ثبت شرکت در ترکیه می توان کالاها را به نام خود ارسال نمایید و می توان از مشکلات تحریم به سادگی عبور کرد. ضمنا بانکهای ترکیه بستر مناسبی جهت انتقال پول به سراسر دنیا را فراهم می آورد.
  2. طبق ماده 118 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، مرجع ثبت تا 30 روز از از گرفتن اظهارنامه ثبت علامت تجاری، آن را بررسی می کند و در صورت ناقصی و کاستی، متقاضی را در جریان قرار می دهد. در صورتی که متقاضی تا مهلت مقرر اقدام به رفع نواقص نکند، مرجع ثبت، اظهارنامه را رد می کند. در صورتی که نواقص در اظهارنامه نباشد و یا به موقع رفع شود، علامت ثبت شده و آگهی آن را منتشر می کند. مطابق ماده 120، آگهی ثبت باید شامل این موارد باشد: 1-تاریخ و شماره اظهارنامه 2-در صورت ادعای حق تقدم، تاریخ و شماره اظهارنامه و کشوری که درخواست ثبت اولیه در آن جا صورت گرفته است. 3-نمونه علامت 4-اجراء علامت با ذکر رنگ، در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی علامت باشد. 5-فهرست کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ با اشاره به طبقه یا طبقات مربوط طبق طبقه بندی بین المللی. 6-نام و نشانی متقاضی 7-نام و نشانی نماینده قانونی در صورتی که اظهارنامه توسط نماینده تسلیم شده باشد. از طرفی بعد از انتشار آگهی به مدت 30 روزف متقاضی فرصت دارد که هزینه انتشار آگهای را پرداخت نماید که در غیر این صورت ثبت علامت تجاری لغو می شود.
  3. قبل از فکر به اینکه یک شرکت ثبت کنیم، باید این نکته را مد نظر قرار داد که اصلا چه کسانی میتوانند شرکت ثبت کنند و خصوصیاتشان چیست؟ تمام اشخاص حقیقی و حقوقی چه از ایران و چه از خارج از کشور می توانند در ایران ثبت شرکت نمایند. دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست ولی نمی توانند جزء هیئت مدیره، مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند. اشخاص خارجی می توانند بدون شریک ایرانی به صورت مالکیت 100% در ایران شرکت ثبت نمایند. چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی ثبت نمایند.(Joint Venture) به منظور ایجاد اشتغال در ایران سعی شده است تا این روند در ایران راحت طی گردد. (مدارک لازم گواهی ثبت شرکت+ کپی مدارک هویتی نمایندگان آن ها) لازم به یادآوری است جوینت ونچر(Joint Venture) یا مشارکت انتفاعی،به یک واحد تجاری مشترک گفته می شود که توسط دو یا چند مشارکت کننده برای هدف مشخص تجاری،مالی،یا فنی ایجاد می شود.به بیانی دیگر،جوینت ونچر،به اتحاد چند شرکت یا فرد و یا ترکیبی از آن ها جهت انجام فعالیت مشخص گفته می شود،بدون اینکه مدت معینی برایش در نظر گرفته شده باشد.نظیر اتحاد چند شرکت جهت انجام پروژه های نفتی. برخی از مواد قانونی که در این رابطه وجود دارد به شرح زیر است: _شرکتهای بیمه اعم از ایرانی و خارجی و تابع نظام نامه هایی خواهند بود که از طرف وزارت عدلیه تنظیم می شود. قبول تقاضای ثبت شرکتها و شرایط راجعه به ادامه عملیات آن ها منوط به رعایت مقررات نظام نامه های مزبور خواهد بود.(ماده 8 قانون ثبت شرکت ها.مصوب خرداد 1310 با اصلاحات بعدی) _ هر شرکت خارجی برای این که بتواند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.(ماده 3) _-تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یامدیران شعب آن باید به اداره ثبت اسناد کتبا اطلاع داده شود و تا وقتی که این اطلاع داده نشد ه عملیاتی که نماینده و یا مدیر سابق به نام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است مگر این که شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده حقی می کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت رساند.(ماده 7)
  4. نام پیشنهادی اشخاص حقوقی ( انتخاب نام شرکت) در موارد زیر قابل تایید نمی باشد : - نام هایی که در آن از اسامی ،عناوین و اصطلاحات بیگانه و خارجی استفاده شده باشد. - نام هایی که مخالف موازین شرعی، نظم عمومی و یا شامل واژه های بی معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باشند . - نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماَ متعلق به دولت باشد از قبیل ایران ، ملی ، ملت، کشور، ناجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی . - چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون، ین،ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد. - چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. - هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. - واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند. - اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد. - نام های پیشنهای نباید قبلاَ به ثبت رسیده باشند. - از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود. - استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. - نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. - از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود، بلکه بصورت حروف نوشته شود. - از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. - برداشتن کلمات قبلی ثبت شده و افزودن عدد به آن مورد قبول نمی باشد. - استفاده از کلمات قبلی ثبت شده و اضافه کردن یک کلمه توصیفی به آن مورد قبول نیست. - اگر نام انتخابی با اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند شبیه به کلمات ثبت شده قبلی باشد نام مورد قبول نیست. - چنانچه نام اشخاص حقیقی ثبت شده باشد نمی توان مشتق آن نام را برای یک نفر دیگر ثبت کرد. - کلمه هایی که به شکلی باعث گمراهی و شباهت به اسامی دیگر که ثبت شده باشند مورد قبول نمی باشند. - از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است، استفاده نشود. - نامهای زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود: انتظام، نظام، نفت، پتروشیمی، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آسانسور، آژانس، آزاده، تکنو، فامیلی، فیلتر، باور، میکروبرد، تست، استار، تک، مدرن، پیک، امنیت، کارواش، فانتزی، شهروند، اقتصاد، میهن، جوانان، ایمان، دکوراسیون، هدف، سپاه، تکنیک، دیتا، تک نو، تکنولوژی، اورست، مونتاژ، ونوس، دفتر، ایتال، بیو، کنترل، متریک، مترلژی و برای آپارتمان معادل آن = كاشانه، تکنیک و تکنو معادل آن = فن، تکنولــوژی معادل آن= فن آوری یا فن آوران، کلینیک معادل آن =درمانگاه، دکوراسیون معادل آن= آرایه، سیستم معادل آن= چرخه. چند نکته - اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. - مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می گردند نامحدود است.در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفاَ سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد.این مدت برای شرکت های سهامی عام،6 ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد. - نام شخص حقوقی (نام شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی، لفظی) آن را ندارد. این حق پس از انحلال و ختم تصفیه، منتفی می شود. - واژه های بیگانه یا غیر متعارف یا مخفف تنها در صورتی قابل استفاده در نام شخص حقوقی (نام شرکت) است که مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی باشند. - کلماتی از قبیل ساختمانی، بازرگانی، تجاری، مهندسی، مهندسی مشاور، حقوقی، تولیدی و...شرحی بر موضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نام های درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه ،جزئی از نام محسوب نمی شود. کدام اسامی برای شرکت قابل تایید نمی باشند ؟
  5. در شرکت های سهامی عام،پس از اخذ تصمیم راجع به افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدید،باید مراتب از طریق نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد،به اطلاع صاحبان سهام برسد.در این آگهی باید اطلاعات مربوط به مبلغ افزایش سرمایه و مبلغ اسمی سهام جدید و حسب مورد اضافه ارزش سهم و تعداد سهامی که هر صاحب سهم به نسبت سهام خود ،حق تقدم در خرید آن ها را دارد و نحوه پرداخت ذکر شود.بعلاوه باید در آگهی مزبور قید شود که صاحبان سهام بی نام،برای دریافت گواهینامه حق خرید سهامی که حق تقدم در خرید آن را دارند،ظرف مهلت معین که نباید کمتر از بیست روز باشد،به مراکزی که از طرف شرکت تعیین و در آگهی قید شده است،مراجعه کنند.برای صاحبان سهام با نام،گواهینامه های خرید باید توسط پست سفارشی،ارسال گردد. گواهینامه های حق خرید سهم،باید به همان ترتیبی که برای امضای اوراق سهام مقرر است،به امضاء برسد.(یعنی به وسیله لااقل دونفر که به موجب مقررات اساسنامه تعیین می شوند،امضاء شود).بعلاوه در گواهینامه مزبور باید نکات ذیل قید گردد: _نام و شماره ثبت و مراکز اصلی شرکت _مبلغ سرمایه فعلی و همچنین مبلغ افزایش سرمایه شرکت _تعداد و نوع سهامی که دارنده گواهینامه حق خرید آن را دارد با ذکر مبلغ اسمی سهم و حسب مورد مبلغ اضافه ارزش آن _نام بانک و مشخصات حساب سپرده ای که وجوه لازم باید در آن پرداخته شود. _مهلتی که طی آن دارنده گواهینامه می تواند از حق خرید مندرج در گواهینامه استفاده کند.این مهلت نباید از دو ماه کمتر باشد،ولی قابل تمدید است. _هر گونه شرایط دیگری که برای پذیره نویسی مقرر شده باشد. در صورتی که حق تقدم در پذیره نویسی سهام جدید از صاحبان سهام سلب شده باشد یا صاحبان سهام از حق تقدم خود،ظرف مهلت مقرر استفاده نکنند،حسب مورد تمام یا باقی مانده سهام جدید عرضه و به متقاضیان فروخته خواهد شد. در شرکت سهامی عام،باید قبل از عرضه کردن سهام جدید،برای پذیره نویسی،ابتدا "طرح اعلامیه پذیره نویسی"سهام جدید،به مرجع ثبت شرکت تسلیم شود.لازم است که آخرین ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت که به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه رسیده است نیز به ضمیمه طرح اعلامیه پذیره نویسی مزبور به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد.در صورتی که تا آن موقع ترازنامه و حساب سود و زیان تنظیم نشده باشد،این امر باید در طرح اعلامیه پذیره نویسی قید شود.مرجع ثبت شرکت ها،پس از وصول طرح اعلامیه پذیره نویسی وضمائم آن و تطبیق مندرجات آن ها با مقررات قانونی،اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر خواهد کرد. مطالب طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام جدید طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام جدید که به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می شود،باید به امضای دارندگان امضای مجاز شرکت رسیده و مشتمل بر نکات ذیل باشد: نام و شماره ثبت شرکت سهامی عام،موضوع و نوع فعالیت آن،مرکز اصلی شرکت و در صورتی که شرکت شعبی داشته باشد نشانی شعب آن،در صورتی که شرکت برای مدت محدود تشکیل شده باشد،تاریخ انقضای مدت،مبلغ سرمایه شرکت قبل از افزایش سرمایه،اگر سهام ممتاز منتشر شده باشد تعداد و امتیازات آن،هویت کامل اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت،شرایط حضورو حق رای صاحبان سهام در مجامع عمومی،مقررات اساسنامه راجع به تقسیم سود و تشکیل اندوخته و تقسیم دارایی بعد از تصفیه،مبلغ و تعداد اوراق قرضه قابل تبدیل به سهم که شرکت منتشر کرده است و مهلت و شرایط تبدیل اوراق قرضه به سهم،مبلغ بازپرداخت نشده انواع دیگر اوراق قرضه ای که شرکت منتشر کرده است وتضمینات مربوط به آن،مبلغ دیون شرکت وهمچنین دیون اشخاص ثالث که توسط شرکت تضمین شده است،مبلغ افزایش سرمایه،تعداد و نوع سهام جدیدی که صاحبان سهام با استفاده از حق تقدم خود نعهد کرده اند،تاریخ شروع و خاتمه مهلت پذیره نویسی،مبلغ اسمی و نوع سهامی که باید تعهد شود و حسب مورد مبلغ اضافه ارزش سهم،حداقل سهامی که هنگام پذیره نویسی باید تعهد شود،نام بانک ومشخصات حساب سپرده ای که وجوه لازم در آن پرداخته شود،ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری یکه اطلاعیه ها و آگهی های شرکت در آن نشر می شود. انتشار اعلامیه پذیره نویسی: اعلامیه پذیره نویسی سهام جدید شرکت سهامی عام،باید علاوه بر روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن نشر می شود،اقلا در دو روزنامه کثیرالانتشار دیگر آگهی گردد و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن به عمل می آید،در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود.در اعلامیه پذیره نویسی باید قید شود که آخرین ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت که به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده است،در نزد مرجع ثبت شرکت ها ودر مرکز شرکت برای مراجعه آماده است.خریداران سهام جدید ظرف مهلتی که در اعلامیه مزبور معین شده است و نباید از دو ماه کمتر باشد،به بانک مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضاء کرده و کل مبلغ آن را تادیه و رسید دریافت خواهند کرد.مهلت مزبور قابل تمدید است. ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی عام
  6. کلمه برند (brand) ریشه در کلمه اسکاندیناوی برندر دارد. در آن زمان نام تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه ، آن ها را علامت گذاری می کردند. به طور کلی ، این نشانه ها اولین شکل دیداری نام تجاری را تشکیل می دادند. یکی از قدیمی ترین تعاریف یک نام تجاری توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) در سال 1960 ارائه گردیده است. این تعریف بر اهمیت آرم و علامت های به کار رفته در یک مارک تجاری به عنوان مبنایی برای تمیز آن مارک های دیگر تاکید می کند. بنا بر تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برند عبارت است از : یک اسم ، علامت ، نماد یا طرح ، یا ترکیبی از آن ها به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمیز دادن آن ها از محصولات رقبا از جمله سایر تعاریف مطرح شده از برند به شرح ذیل است : 1- برند عبارت است از آمیخته ای از نشانه های روانی ، فکری ، در ذهن مصرف کنندگان که به ارزش مورد تصور از محصول یا خدمت می افزاید. (کلر، 2008) 2- نام و نشان تجاری یک تعهد ایجاد شده بوسیله یک شرکت است تا بوسیله آن از مشتریان حمایت کند.( رولی ، 2004) 3- نام و نشان تجاری ، نشانه هایی از هسته محصول به مشتری می دهد و از مشتری و تولید کننده در برابر رقبایی که تلاش دارند محصولاتی مشابه آنها تولید کنند محافظت می کند . از منظر مشتری ، نام و نشان تجاری می تواند به عنوان مجموعه ای از تجربیاتش تعریف شود که آن تجربیات در تمامی نقاط ارتباطی فراورده یا شرکت با مشتری ساخته می شوند. ( گدسور ، 2008) 4- برند عبارت است از اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به منظور شناساندن کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آن ها از محصولات رقبا می باشد .( کاتلر و دیگران ، 1994) 5- نام و نشان تجاری یا برند به عنوان یک دارایی غیر ملموس، مجموعه ای از ارزش های کارکردی و احساسی است که به ذینفعان داشتن تجربه های منحصر به فردی را نوید می دهد.به طوری که وجود یک علامت تجاری قوی به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار ، اجازه دسترسی به سهم بازار بیشتری را فراهم می آورد.لذا ایجاد علامت تجاری جایگاه خاصی در بازاریابی یافته است.(Hawking and bestet) 6- برند نه تنها تداعی کننده یک محصول فیزیکی است بلکه ارتباط با مشتری را نیز تداعی می کند و این نقش را نام سازمان و یا نام محصول به عنوان برند بازی می کند.(Chernatony and mc William.1998) وفاداری به برند چگونه به وجود می آید ؟ یکی از حوزه های مورد علاقه مدیران برند ، ایجاد وفاداری مشتریان نسبت به محصول یا خدمت مورد نظر است. محققان معتقدند آنجا که یک تعهد قوی نسبت به یک مارک وجود دارد ، وفاداری نیز دیده می شود.این نگرش ها ممکن است که به وسیله پرسش از افراد در مورد اینکه به چه میزان آن ها به یک مارک علاقه دارند ؛ اندازه گیری شود. قدرت این نگرش ها ، پیش بینی کننده مهمی برای خرید یک مارک می باشد. این آن چیزی است که (اولیور 1997) وقتی که وفاداری مشتری را تعریف می کند ، در ذهن دارد. به عقیده ی وی ، وفاداری عبارت است از : " یک تعهد برای خرید مجدد یا مشتری شدن مجدد برای یک محصول یا خدمات در آینده ، به وسیله تکرار خرید از مارک مشابه یا مجموعه ای از مارک های مشابه ، علی الرغم تاثیرات موقعیتی و تلاش های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی تغییر رفتار ". برخی از مفاهیم اصولی ما را یاری می دهند تا بتوانیم فرایند ارزیابی مصرف کننده را توجیه کنیم. از نظر یک مصرف کننده، محصول یا خدمت دارای مجموعه ای از ویژگی هاست. مصرف کنندگان در مورد ویژگی ها و آنچه که مورد توجه قرار می دهند، متفاوت اند و بیشتر به ویژگی هایی توجه می کنند که به نیازهای خاص آنها مربوط است. مصرف کننده، با توجه به خواست ها و نیازهای منحصر به فرد خود، برای ویژگی های مختلف یک محصول اهمیت های متفاوتی قائل است. مجموعه باورهایی که افراد در مورد یک برند خاص دارند تصویر برند نامیده می شود و تصویر مثبت از برند، " وفاداری به برند " را به همراه دارد. تصویر یعنی شخصیت. محصولات، مثل افراد، دارای شخصیت اند و این شخصیت می تواند آن برند را در بازار تثبیت و یا آن را حذف کند. شخصیت یک محصول ملغمه ای است از بسیاری چیزها مانند: نام محصول، بسته بندی، قیمت، نحوه تبلیغ و از همه مهم تر ذات خود محصول. هرتبلیغی باید به عنوان سهمی از تصویر برند انگاشته شود. به تعبیر دیگر تبلیغات باید مستمراَ همان تصویر را به نمایش بگذارد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید، این است که مصرف کنندگان، بالاخره از شرکت، محصول و برند شما تصویری پیدا خواهند کرد، خواه آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کرده باشید یا خیر. بسته بندی، محلهای توزیع، بی ادبی یا نزاکت کسانی که به تلفن ها جواب می دهند و تمامی آنچه یک مصرف کننده از شرکت شما می بیند یا می شنود، در ذهن او یک تصویر خواهند ساخت و این تصویر بر تصمیم هایش برای خرید یا نخریدن، تأثیر خواهد گذاشت. قبل از آنکه بتوانید تصویری را در اذهان مردم به وجود آورید، باید بدانید چه افکار و تداعی هایی در آنان وجود دارد. در تحقیق پیرامون تصویر، توجه به موارد زیر بسیار مهم است: ۱- کدام صفات در ذهن مردم در مراجعه به محصول اهمیت دارد ؟ ۲- کدام صفات، شرکت ما را از دیگر شرکت ها متمایز می کند؟ اولین گام ایجاد چی‍ز هایی است که افراد با یک نام تجاری یا شرکت تداعی می کنند. این تداعی ها می توانند مبهم، نیمه شکل یافته یا حتی کاملاً اشتباه باشند. با این حال، آنها وجود دارند. گام بعدی آن است که معلوم شود سازمان می خواهد بر کدامین صفات تصویری ذهنی تأکید کند. وقتی مردم نام برند خاصی را می شنوند، به چه چیز فکر می کنند؟ گر چه این پرسش بعضاً کاری پژوهشی است ولی صرفاً نباید سؤالات عجیب و غریبی درباره اینکه مردم فکر می کنند چه چیزی برای شرکت موردنظر مهم است، از آنان کرد. نگرش های مثبت نظیر اعتبار، ثبات، ارائه خدمات بهینه، منافع ملی، انسانیت، مراقبت، شهروند با مسئولیت گروهی، ضدیت با آلودگی و حساس به محیط زیست جملگی در زمره صفاتی هستند که شرکت می تواند تصویر خود را بر پایه آنها بسازد. زمانی که سازمان در مورد تصویری که می خواهد از خود منتقل کند به تصویر مشخص می رسد و تأیید می کند که بر پایه این تصویر می تواند خود را عرضه کند، باید در پی آن، ادراکات عمومی را ردیابی کند. (ساترلند ۲۵۷-۲۵۶،۱۳۸۳) فرانسیس کاول، در مقاله ای تحت عنوان خلق تصویر مثبت از یک برند در جهت افزایش سهم بازار ،چنین می نویسد: در دنیای امروز مشتریان تصویر برند را به عنوان قسمت مهمی از محصول یا خدمتی می ببینند که در حال خریداری آن می باشند . آنها فقط محصول فیزیکی یا اصل خدمت را نمی خرند، بلکه موقعیت ، پرستیژ و مزایایی را که از آن طریق دریافت می دارند می خرند و این کیفیت غیر قابل لمس همان است که می تواند باعث ترجیح خرید یک محصول به محصولات مشابه شده و سهم بازار آن شرکت را افزایش دهد و به وفاداری مشتریان به برند یا خدمت ارائه شده بینجامد. ثبت نام شرکت فکر برتر
  7. هر تاجری، اعم از شخص حقیقی و حقوقی، در خصوص اشتغال به فعالیت های تجاری، وظایف و تکالیفی را باید رعایت کند، که اهم آن ها عبارتند از : ثبت نام خود و اسم تجاری خود در دفتر ثبت تجاری و داشتن دفاتر تجاری و قانونی. قانون گذار به دلیل حفظ حقوق اشخاص ثالث و کنترل فعالیت های تجار توسط مقامات رسمی ، مقرراتی را جهت تنظیم و نگهداری دفاتر تجاری پیش بینی کردده است. ممنوعیت های مقرره در تنظیم و تحریر دفاتر تجاری به موجب ماده 1299 قانون مدنی و ماده 13 قانون تجارت و قانون مالیات های مستقیم 28 / 12 / 1345 و سایر آیین نامه و دستورالعمل تنظیم و نگهداری دفاتر به شرح ذیل می باشد : 1. داخل کردن اوراق جدیدی به دفترهای تجاری و قانونی 2. فقدان یک یا چند برگ ( یا خارج شدن یک یا چند برگ ) از دفاتر پلمپ شده . 3. تراشیدن، خراشیدن، حک کردن و پاک کردن مندرجات دفاتر روزنامه و کل . 4. محو کردن مندرجات دفاتر روزنامه و کل با وسایل شیمیایی و نظایر آن . 5. قلم زدن مندرجات دفتر روزنامه و کل. 6. بین سطور یا در حاشیه نوشتن اقلام معاملاتی در دفتر روزنامه و کل. 7. کشف شدن بی تربیتی یا اغتشاش در دفاتر بر نفع صاحب دفتر. 8. جای سفید گذاشتن در دفتر روزنامه و کل، بیش از آنچه در دفترنویسی معمول است. 9. سفید ماندن تمام یک یا چند صفحه از دفاتر روزنامه 10. استفاده از دفتر ناتمام ثبت شده و پلمپ شده سال یا سال های قبل و ثبت عملیات سال مالیاتی بعد در آن ها. عدم رعایت موازین قانونی در تنظیم دفاتر قانونی عدم رعایت موازین مربوط به تنظیم و ثبت دفاتر، موجب می شود دفاتر تجاری اساساَ به عنوان دلیل قابل پذیرش نباشند. ماده 1299 قانون مدنی مصوب 8 / 8/ 1314 مقرر می دارد : دفاتر تجاری در موارد مفصله ذیل، دلیل محسوب نمی شود : 1. در صورتی که مدلل شود اوراق جدیدی به دفتر داخل کرده اند، یا دفتر تراشیدگی دارد. 2. وقتی که در دفتر بی تربیتی و اغتشاشی کشف شود، که به نفع صاحب حساب باشد. 3. وقتی که بی اعتباری دفتر سابقاَ به جهتی از جهات در محکمه مدلل شده باشد. از طرفی دفاتر تجاری بین تجار در صورتی سندیت دارد، که مطابق مقررات قانون تجارت تنظیم شده باشد. در غیر این صورت علیه صاحب آن معتبر خواهد بود. ( ماده 14 قانون تجارت ) و مطابق ماده 1300 قانون مدنی : " در مواردی که دفتر تجاری بر نفع صاحب آن دلیل نیست، بر ضد او سندیت دارد. " منطبق این قاعده این است که برابر ماده 1281 قانون مدنی : " قید دین در دفتر تجار به منزله اقرار کتبی است . " استناد به دفاتر تجاری چنان چه دفتر تجاری مطابق مقررات قانون تجارت تنظیم نشده باشد، فقط سندیت و اعتبار آن له صاحب دفتر از بین می رود. ولی دفتر مزبور اگر مخدوش هم باشد، علیه صاحب آن اعتبار دارد. بنابراین ملاحظه می شود که دفاتر تجاری در هر مورد علیه تاجر سندیت دارد و بین تجار برای معاملات تجاری له یا علیه تاجر نیز سندیت خواهد داشت. از این رو، در دعاوی بین تجار هر یک از طرفین می تواند به دفاتر تجاری خود یا طرف دیگر استناد کند و تاجر ملزم به ارائه دفاتر خود می باشد. ماده 210 قانون آیین دادرسی مدنی مقرر می دارد : " چنان چه یکی از طرفین به دفتر بازرگانی طرف دیگر استناد کند ، دفاتر نامبرده باید در دادگاه ابراز شود در صورتی که ابراز دفاتر در دادگاه ممکن نباشد دادگاه شخصی را مامور می نماید که با حضور طرفین دفاتر را معاینه و آن چه لازم است خارج نویسی نماید " . هیچ بازرگانی نمی تواند به عذر نداشتن دفتر از ابراز و یا ارائه دفاتر خود امتناع کند، مگر این که ثابت نماید که دفتر او تلف شده یا دسترسی به آن ندارد. هر گاه بازرگانی که به دفاتر او استناد شده از ابراز آن خودداری نماید و تلف یا عدم دسترسی به آن را هم نتواند ثابت کند، دادگاه می تواند آن را از قرائن مثبته اظهار طرف قرار دهد. گاهی تقاضای ابراز دفاتر ممکن است همراه با سوء نیت و به ویژه برای پی بردن به اسرار تاجری باشد که ارائه دفاتر او مورد تقاضا است. یا این که ابراز دفاتر تجاری در جلسه عنی دادگاه، منافی با منافع یکی از اصحاب دعوی یا شخص ثالث و یا مخالف مصالح اداری و یا منافی با نظم و منافع عمومی باشد. در این صورت دادگاه قرار ملاحظه و معاینه تمام یا قسمتی از دفاتر تجاری را در محل موسسه ، صادر و این قرار در موسسه تجاری با حضور طرف یا طرفین دعوا اجرا شده و موارد استنادی طرف دعوی به وسیله مجری قرار ، خارج نویس شده و پیوست پرونده محاکماتی می شود. ( ماده 211 قانون آیین دادرسی مدنی ) . ممنوعیت های ثبت دفاتر تجاری